Logotyp Urzędu Miejskiego w Ostrowie Wielkopolskim - Ostrów Wielkopolski Miasto z sercem

Polska Agencja Inwestycji i Handlu


Polska Agencja Inwestycji i Handlu pomaga inwestorom wejść na polski rynek oraz w najlepszy sposób wykorzystać istniejące na nim możliwości. Przeprowadzamy inwestorów przez wszystkie niezbędne procedury administracyjne oraz prawne występujące w trakcie realizacji projektu, wspieramy także firmy, które już u nas działają. Oferujemy szybki dostęp do kompleksowej informacji dotyczącej otoczenia gospodarczo-prawnego inwestycji, pomoc w znalezieniu odpowiednich partnerów oraz dostawców, jak również lokalizacji.

Misją Polskiej Agencji Inwestycji i Handlu jest również kreowanie pozytywnego wizerunku Polski w świecie oraz promocja polskich produktów i usług.

W celu jak najlepszej obsługi inwestorów stworzyliśmy sieć Regionalnych Centrów Obsługi Inwestora - COI w całej Polsce, które mają na celu poprawienie jakości usług regionów dla inwestorów, a także zapewnienie dostępu do informacji takich jak najnowsze oferty inwestycyjne i regionalne dane mikroekonomiczne. Te wyspecjalizowane biura zatrudniają pracowników przeszkolonych przez Agencję i są finansowane z funduszy lokalnych. Ich zadaniem jest także ułatwianie kontaktów pomiędzy inwestorem a władzami lokalnymi.

Zanim powstała PAIiIZ (obecnie Polska Agencja Inwestycji i Handlu)

Polska Agencja Informacji i Inwestycji Zagranicznych S.A. (PAIiIZ) powstała 24 czerwca 2003 roku w wyniku połączenia Państwowej Agencji Inwestycji Zagranicznych S.A. (PAIZ) oraz Polskiej Agencji Informacyjnej S.A. (PAI). Agencja w swojej działalności korzysta z dorobku swoich poprzedniczek.

Państwowa Agencja Inwestycji Zagranicznych S.A. (PAIZ)  została utworzona w 1992 roku jako spółka akcyjna Skarbu Państwa. Głównym jej celem było wspieranie rozwoju gospodarczego Polski poprzez działania zwiększające napływ bezpośrednich inwestycji zagranicznych. W 1997 roku na VIII Światowej Konwencji Agencji Promocji Inwestycji, PAIZ otrzymał tytuł Najlepszej Europejskiej Agencji Promocji Inwestycji.

Polska Agencja Informacyjna została utworzona w 1991 roku z przekształcenia Polskiej Agencji Interpress z agencji rządowej w instytucję, której głównym celem była promocja Polski za granicą. W ciągu 12 lat PAI realizował ten cel poprzez działalność informacyjną, wydawniczą, wystawienniczą oraz prasową.

Kontakt do PAIiH

Strona korzysta z plików cookies w celu realizacji usług. Możesz określić warunki przechowywania lub dostępu do plików cookies w Twojej przeglądarce.x